Marzec w DKF „16” i Kinie ABC

07.03.2020 r.
g.15:15 KINO ABC Parasite reż. Bong Joon-ho, Korea 2019, obsada:  Song Kang-ho, Lee Sun- kyun, Jo Yeo-jeong, Choi Woo-sik   (132’)
g.17:30   DKF „16” Kłamstewko reż. Lulu Wang  Chiny/USA 2019   obsada: Shuzhen  Zhou, Awkwafina, X Mayo (98’)

13.03.2020 r.
g. 17:30 DKF „16”  Prawda reż. Hirokazu Kore-eda  Francja/Japonia 2019 obsada: Catherine Deneuve, Juliette Binoche, Ethan Hawke    (106)

14.03.2020 r.
g.15:30  KINO ABC Judy Wielka Brytania 2019, reż. Rupert Goold,  obsada: Renée Zellweger, Finn Wittrock, Rufus Sewell (118’)
g. 17:30 DKF „16” Matthias i Maximme reż. Xavier Dolan /Kanada 2019 obsada: Gabriel D’Almeida Freitas, Xavier Dolan, Pier-Luc Funk  (119)                               

21.03.2020 r.
g.17:30 DKF „16”  Błąd systemu reż. Nora Fingscheidt    Niemcy 2018   obsada: Helena Zengel, Albrecht Schuch, Gabriela Maria Schmeide (115’)

28.03.2020 r.
 g. 17:30  DKF „16” Max i ferajna reż. Claude Sautet   Francja/Włochy 1971 obsada: Michel Piccoli, Romy Schneider, Georges Wilson  (112’)     

Parasite reż. Bong Joon-ho, obsada:  Song Kang-ho, Lee Sun- kyun,  Jo Yeo-jeong, Choi Woo-sik Korea 2019
Kierowca bez pracy, gospodyni bez domu, student bez kasy i dziewczyna bez perspektyw wspólnie stworzą perfekcyjny plan: jak w najkrótszym czasie stać się kimś i zająć miejsce bogaczy. W świecie, w którym liczy się tylko wydajność i sukces, przechytrzą system i zawalczą o siebie. Nawet, jeśli będzie to wymagało przekroczenia cienkiej granicy między tym, co jeszcze dozwolone, a tym, co absolutnie zabronione. Bong Joon-ho pokazuje, że prawie każdy marzy o lepszym życiu, awansie i szansie na sukces. Ale tylko niektórzy – dzięki nieposkromionej wyobraźni i braku skrupułów – są w stanie po to wszystko sięgnąć.

Kłamstewko rez. Lulu  Wang, obsada: Shuzhen Zhou, Awkwafina, X Mayo, Chiny 2019 (98’)
Gdy mieszkająca w Nowym Jorku Billi dowiaduje się o chorobie ukochanej babci Nai Nai, w pierwszym odruchu chce wskakiwać do samolotu, żeby się z nią pożegnać. Jednak rodzina Billi decyduje się zataić przed Nai Nai informację o jej stanie zdrowia i postanawia zorganizować rodzinne spotkanie pod pretekstem skleconego naprędce absurdalnie wielkiego, hucznego wesela jednego z kuzynów. Co z tego, że pan młody zna się ze swoją narzeczoną zaledwie od kilku tygodni! Wszystkie tajemnice są dozwolone, a dzięki temu przyjazd całej rodziny, rozsianej po całym świecie, nie wzbudza podejrzeń ukochanej babci.

Prawda reż. Hirokazu Koreeda, obsada: Catherine Deneuve, Juliette Binoche, Ethan Hawke, Francja/ Japonia 2019 (106’)
Fabienne (Catherine Deneuve) to wielka gwiazda kina i królowa męskich serc. Wkrótce po tym jak aktorka publikuje swoje intymne wspomnienia, jej córka Lumir (Juliette Binoche) przybywa z Nowego Jorku do Paryża z mężem (Ethan Hawke) i dzieckiem. Ponowne spotkanie matki i córki szybko zmienia się w zaciętą konfrontację. W jej trakcie miłość zderzy się z dawnymi urazami, a tajona przez lata prawda w końcu ujrzy światło dzienne.

Judy, reż. Rupert Goold, Wielka Brytania 2019 obsada: Renée Zellweger, Jessie Buckley, Finn Wittrock (118′)
Judy Garland, cudowne dziecko sceny i wielkiego ekranu, dziewczyna, która podbiła serca światowej publiczności dzięki niewinnej urodzie, niezwykłemu głosowi i szczególnej charyzmie. Wraz z wielkim sukcesem przyszła samotność, nieszczęśliwe miłości, cztery burzliwe małżeństwa, a z czasem coraz mniejsze zainteresowanie publiczności, gorsze kontrakty, chałtury. W tym właśnie momencie życia poznajemy Judy Garland w filmie Ruperta Goolda. Zmęczona życiem artystka, której największym pragnieniem jest zapewnienie spokojnego bytu swoim ukochanym dzieciom. Żyjąca marzeniami kobieta, która pogodziła się prawie z faktem, że najlepsze już za nią. I wtedy pojawia się niezwykła propozycja. Okazuje się, że w Londynie, Judy Garland wciąż jest wielką gwiazdą, a publiczność pragnie oglądać ją na najlepszych scenach. Czy Judy jest wciąż gotowa na kolejny skok w nieznane? Czy aby zapewnić szczęście dzieciom, zdecyduje się zostawić je na długie miesiące? Czy tajemniczy młody mężczyzna, może być tym na którego czekała całe życie?

Matthias i Maximme reż. Xavier Dolan, obsada: Gabriel D’Almeida Freitas, Xavier Dolan, Pier-Luc Funk, Kanada 2019 (119’)
Tytułowi bohaterowie przyjaźnią się od dziecka. Matt ma poważną pracę i poważny związek, natomiast Max (w tej roli reżyser) postanawia wyjechać i zacząć wszystko od nowa, zostawiając za sobą toksyczną relację z matką. Życie chłopaków zmieni jednak pocałunek, zaaranżowany na potrzeby szkolnego filmu koleżanki. Do głosu nagle dojdą skrywane przez lata uczucia.

Błąd systemu rez. Nora Fingscheidt, obsada: Helena Zengel, Albrecht Schuch, Gabriela Maria Schmeide, Niemcy 2019 (118’)
Benni ma zaledwie dziewięć lat, a doświadczeniem mogłaby obdzielić kilkoro swoich rówieśników. Do jakiejkolwiek placówki by nie trafiła, prędzej czy później zostaje z niej wydalona. Takie przypadki, jak niewinnie na pierwszy rzut oka wyglądająca Benni, w slangu pracowników socjalnych nazywane są „łamaczami systemu”. Za agresją, krzykiem, gwałtownością, które charakteryzują zachowanie dziewczynki kryje się jeden cel. Jest nim desperacka chęć powrotu do domu i życie u boku ukochanej matki. Kobieta ma jednak spore wątpliwości, obawiając się, że krnąbrna córka nie pozwoli jej ułożyć sobie na nowo życia. Kiedy kolejne sposoby nie pomagają poskromić wybuchowego charakteru Benni, niespodziewanie pojawia się światełko w tunelu w osobie nowego opiekuna Michy. Czy uda mu się odnieść sukces tam, gdzie wszyscy inni postawili na dziewczynce krzyżyk?

Max i ferajna reż. Claude Sautet, obsada: Michel Piccoli, Romy Schneider, Georges Wilson,  Francja / Włochy 1971 (112’)
Max (Michel Piccoli) to paryski detektyw, niezależny finansowo i sfrustrowany gangami, których nie jest w stanie złapać. Żeby zachować twarz, postanawia śledzić grupę małych złodziejaszków, chcących obrabować bank. Cały popołudniowy czas zaczyna spędzać z dziewczyną szefa grupy, prostytutką Lili (Romy Schneider). Udaje przed nią bogatego bankowca, który może zapewnić jej lepszą przyszłość. Po pewnym czasie udaje mu się zdobyć plany napadu, ale czy wszystko pójdzie tak, jak zaplanował?